onsdag 19 januari 2011

Bloggpremiär

Jag har länge gått och funderat på att börja blogga - och nu är det äntligen dags!
Namnet på bloggen säger en del om min tanke med den.
Metamorfos betyder förvandling från ett tillstånd till ett helt annat - som den från puppa till fjäril. 
Med en önskan att väcka nya tankar, ge hopp och uppmuntran, vill jag dela lite av mina erfarenheter från den förvandlingsprocess jag själv har gått igenom sedan jag blev frälst - för det har hänt mycket både inom mig, i relationer och i omständigheter - en förvandling som tagit mig från uppgivenhet och mörker, till livsglädje och ljus. Jag har fått en helt ny mening och motivation i livet, och inte minst har jag fått ett helt nytt tänkande och ser omgivningen liksom i "nya färger".
Hmm...det här med färger, förresten, är något som ligger mig varmt om hjärtat. Jag älskar färg och form och det var också det jag tidigare arbetade med, så de ränderna går inte ur så lätt. Kan alltså inte lova att det inte blir lite "färgade" inslag här ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar